Wycieczka do Trójmiasta i Szwecji

W dniu 29 maja kl. 6b, 6c, 8c, 8d i 3d gim rozpoczęły trzydniową wycieczkę do Trójmiasta i Szwecji. W środę przy cudnej pogodzie spacerowaliśmy po molo w Sopocie, gdzie mogliśmy podziwiać nasze piękne morze i słuchać krzyku mew . W Gdyni byliśmy na tarasie widokowym w Kamiennej Górze i obserwowaliśmy port  oraz Półwysep Helski. W porcie wysłuchaliśmy historii o okręcie ORP Błyskawica i żaglowcu “Dar Młodzieży”. Po odprawie w terminalu gdyńskiego portu wsiedliśmy na prom Stenaline,  gdzie mogliśmy podziwiać piękny zachód słońca. Rankiem zjedliśmy pyszne śniadanko z widokiem na morze .

Około 9-tej dobiliśmy do brzegu Szwecji i rozpoczęliśmy zwiedzanie Karlskrony. Byliśmy na bezludnej wyspie Stakholmen, podziwialiśmy szwedzkie domki w dzielnicy Björnholmen, wrzuciliśmy pieniążki Rosenbomowi, żeby jeszcze raz wrócić do tego pięknego kraju. W Karlskronie zwiedziliśmy Marinmuseum i mogliśmy spróbować pysznych, szwedzkich lodów  .

Później pojechaliśmy do Kalmar, gdzie poznaliśmy historię pięknego zamku, a niektórzy mogli wcielić się w księżniczki i rycerzy  . Następnie długim 6 kilometrowym mostem przejechaliśmy na Olandię, oglądaliśmy piękne wiatraki, spacerowaliśmy, skakaliśmy i kupiliśmy pamiątki.

Trzeciego dnia  wyruszyliśmy do Gdańska. Mogliśmy zobaczyć Nabrzeże z Żurawiem, Stare Miasto z Dworem Artusa, Ratuszem i Fontanną Neptuna oraz Bazylikę Wniebowzięcia NMP. Obiad jedliśmy na 16-tym piętrze w panoramicznej restauracji z widokiem na Gdańsk . Na końcu naszej wycieczki zobaczyliśmy Europejskie Centrum Solidarności. To była super wycieczka.

Tekst: I. Kierniakiewicz-Perdek, zdjęcia: M. Frątczak, I. Kierniakiewicz-Perdek

Więcej zdjęć znajdziecie w galerii strony.

Brak możliwości dodania komentarza.