Czechy – wycieczka klas 8b, 8d i 8f

Wczesnym rankiem 14 czerwca 2023 r. uczniowie klas 8b, 8d i 8f wyruszyli na 3-dniową wycieczkę szkolną do Czech. Pierwszego dnia odwiedziliśmy Adrspach – szalenie urodziwe czeskie Skalne Miasto. Bajecznie piękne formacje skalne (Dzban, Głowa Cukru, Gotycka Brama, Plac Słoni) zbudowane z piaskowca, z iglicami sięgającymi 100 metrów wysokości oraz szmaragdowe jezioro, wodospad i pejzaże zapierające dech w piersiach to był doskonały wybór na spacer w promieniach słońca. Do tego wszystkiego doszło jeszcze krótkie pływanie tratwą po Adrszpaskim Jeziorze. Byliśmy zachwyceni!!! Na nocleg dojechaliśmy do Pragi, którą zwiedzaliśmy następnego dnia. Pogoda dopisała nam w 100% i wspaniałe zabytki czeskiej stolicy zaprezentowały się nam idealnie. Cały dzień spacerowaliśmy po Pradze. Odwiedziliśmy Zamek Królewski na Hradczanach, Katedrę św. Wita, Rynek Staromiejski z Ratuszem z zegarem astronomicznym, most Karola nad Wełtawą, Bramę Prochową, Nowe Miasto i Plac Wacława. Mieliśmy dużo czasu, aby na spokojnie zachwycać się tą przepiękną miejską architekturą. Ostatniego dnia pojechaliśmy do miejscowości Kutna Hora, której Stare Miasto zostało wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Spacerowaliśmy po wąskich, brukowanych uliczkach Starówki, łapiąc oddech na klimatycznym Rynku. Podziwialiśmy również wspaniałą, monumentalną Katedrę św. Barbary z gotyckimi, strzelistymi kolumnami. Byliśmy pod wrażeniem jej wyjątkowej architektury. Odwiedziliśmy również Kaplicę Czaszek, niezwykle intrygujące i trochę przerażające miejsce.W jej wnętrzach przechowywane są szczątki kilkudziesięciu tysięcy osób. Kości i czaszki są nie tylko elementem wystroju tej kaplicy, ale i częścią konstrukcji. Stworzono z nich ołtarze, kapliczki, żyrandole, krzyże i kielichy. Kości miednic, czaszki, żebra i łopatki znajdują się na ścianach i suficie. Stamtąd przejechaliśmy do Polanicy Zdrój na obiad i odpoczynek przed drogą powrotną do Sieradza. Bawiliśmy się wyśmienicie, a dobre humory i cudownie słoneczna pogoda towarzyszyły nam przez całą wycieczkę.

Tekst i zdjęcia: M.Sz., M.S., A.N.

Brak możliwości dodania komentarza.