Cywilizacja starożytnego Egiptu to jedna z najbardziej rozwiniętych cywilizacyjnie i artystycznie kultur! Na przełomie kilku tysiącleci Egipcjanie osiągnęli nieprawdopodobnie wysoki poziom w dziedzinach: matematyki, astronomii, medycyny, architektury, sztuki i wieeeelu jeszcze innych aspektach, odnoszących się zarówno do ich politeistycznej religii i związanej z nią obyczajowości! Był to tak długi czas wielu dynastii, że słynna Kleopatra w okresie swojego panowania jeździła, podobnie jak my, na wycieczki, aby oglądać piramidy, były one już wówczas tak stare, zaś sposób ich wykonania był tak perfekcyjny pod każdym względem rzemieślniczo, że niektórzy podejrzewają interwencję w budowie piramid nawet samych kosmitów. Oczywiście nasi czwartoklasiści mieli okazję przekonać się na lekcji plastyki, że jedynymi genialnymi twórcami byli tylko i wyłącznie Egipcjanie! A dowiedzieli się tego z wykładów z historii sztuki, gdzie zobaczyli proces tworzenia się całej cywilizacji, w każdym aspekcie.
Kolejnym etapem nawiązującym do sztuki starożytnych Egipcjan były zajęcia rzeźbiarskie, podczas których uczniowie mogli podobnie jak pra praaa Egipcjanie stworzyć małe trójwymiarowe formy o charakterze sztuki Egiptu. Pojawiły się sarkofagi, piramidy, Sfinksy, wiele, wiele innych artefaktów, ale chyba największym powodzeniem cieszyła się forma kota! Zapewne zastanowicie się dlaczego? Uczniowie czwartych klas dobrze już wiedzą, że koty cieszyły się wśród Egipcjan największym uznaniem- były one żyjącymi Bóstwami! Były ważne do tego stopnia, że kiedy podczas znaczącej bitwy wróg zorientował się o egipskiej słabości do kotów i próbował w formie szantażu skrzywdzić,wówczas ogromna armia egipska potrafiła zawiesić broń i poddać się, aby tylko ratować życie zagrożonemu kociakowi! Takich i wielu, wielu innych ciekawostek można było dowiedzieć się na lekcjach plastyki. Mamy nadzieję, że zaciekawiliśmy również Was,a tymczasem zapraszamy do naszej wirtualnej szkolnej galerii prac.
Więcej zdjęć na fb:
https://www.facebook.com/share/p/UCPtFMwkdqzhf6Vv/
Tekst i zdjęcia: D.K.-S.