Jesień w Pieninach

W dn. 03 października 2022 r. uczniowie klas 8d i 8f wraz z opiekunami wyruszyli na wycieczkę w Pieniny. Pomimo niesprzyjających warunków pogodowych udało się nam zdobyć najwyższy i najbardziej charakterystyczny szczyt Pienin Środkowych – Trzy Korony (982 m n.p.m.). Tworzą go trzy spiczaste wierzchołki, dzięki którym góra przypomina kształtem królewską koronę. Według legendy to korona świętej Kingi, którą rzuciła za siebie uciekając przed Tatarami. Wędrówkę zaczęliśmy ze Sromowców Niżnych przez Wąwóz Szopczański – skalny wąwóz o stromych ścianach. Widoki mieliśmy magiczne: wyłaniające się szczyty z oparów mgły oraz tę piękną, jesienną kolorystykę drzew i krzewów. Czuliśmy się jak wędrowcy Drużyny Pierścienia. Trasa tam i z powrotem zajęła nam ok. 4 godzin. Zmęczeni i zadowoleni dotarliśmy do Zajazdu Czorsztyńskiego w miejscowości Maniowy na zadłużony posiłek i odpoczynek.
Następny dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania ruin zamku w Czorsztynie, skąd rozciągał się wspaniały widok na Zalew Czorsztyński i zamek w Niedzicy. Następnie przejechaliśmy do tego właśnie zamku. Rejs stateczkiem po jeziorze pozwolił nam podziwiać oba zamki, góry i tzw. zielone skałki kryjące się wśród kolorowych drzew. Na koniec spacerowaliśmy po zaporze przy zamku w Niedzicy. Zamek z tej perspektywy prezentował się bajecznie. Pieniny bardzo się nam spodobały i być może niejeden z nas wróci do tego cudownego zakątka Polski już w najbliższe wakacje.

Tekst i zdjęcia: M.Sz., M.S, M.M.

Brak możliwości dodania komentarza.